REGULAMIN SERWISU DZIECKUPONIEMIECKU.PL
Poniższy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego pod adresem www.dzieckuponiemiecku.pl, w tym składania i realizacji zamówień w Sklepie, dostarczania Newslettera, obsługi konta Użytkownika i tryb reklamacji.
1. Definicje
„Sprzedawca” Joanna Mołdawa-Cichy prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Dziecku po niemiecku Joanna Mołdawa-Cichy, NIP: 6793307505, ul. Mitery 1/9, 30-505 Kraków;
„Sklep” Sklep internetowy pod adresem www.dzieckuponiemiecku.pl;
„Użytkownik” Korzystająca ze Sklepu osoba fizyczna, osoba prawna lub nieposiadająca osobowości prawnej jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność prawną;
„Konsument” Osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową;
2. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
2.1. Sprzedawca umożliwia składanie zamówień w Sklepie za pośrednictwem formularza zamówienia oraz pobranie produktów cyfrowych, a nadto świadczy dodatkowe usługi w postaci dostarczania Newslettera oraz utrzymania konta Użytkownika.
2.2. Konto Użytkownika, którego założenie, utrzymanie i usunięcie jest możliwe w każdej chwili bez żadnych opłat, zawiera podane przez Użytkownika dane osobowe oraz historię jego zamówień. Rejestracja konta Użytkownika jest odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracji danymi koniecznymi do jego utrzymania, natomiast jego usunięcie jest możliwe w zakładce ustawień konta.
2.3. Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie darmowego Newslettera z informacjami marketingowymi. Zapis na newsletter, odbywający się poprzez podanie imienia i adresu e-mail Użytkownika, jest równoznaczny ze zgodą na automatyczną wysyłkę Newslettera. Rezygnacja z subskrypcji jest możliwa w każdej chwili poprzez kliknięcie w link widniejący na końcu Newslettera lub poprzez przesłanie na adres e-mail Sprzedawcy informacji o rezygnacji.
2.4. Do złożenia zamówienia, otrzymania Newslettera oraz rejestracji konta Użytkownika, wymagane jest korzystanie z urządzenia z dostępem do Internetu i aktualną przeglądarką internetową wspierającą JavaScript i pliki cookies, a także posiadanie aktywnego adresu e-mail. Dostęp do produktów cyfrowych wymaga ponadto korzystania z programu właściwego do odtwarzania formatu plików, w jakich udostępniany jest produkt cyfrowy, tj. w przypadku plików tekstowych w formacie .doc, .docx i podobnych – np. Microsoft Word lub LibreOffice; w przypadku plików PDF w formacie .pdf – np. Adobe Reader lub Preview; w przypadku plików wideo w formacie .avi, .mp4 i podobnych – np. VLC lub Windows Media Player.
2.5. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu i produktów cyfrowych wyłącznie zgodnie z jego przeznaczeniem, zgodnie z prawem, zasadami współżycia społecznego i Regulaminem, w szczególności do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz nieudostępniania osobom trzecim konta Użytkownika ani zakupionych produktów cyfrowych. Korzystanie ze Sklepu lub produktów cyfrowych w sposób niezgodny z prawem, zasadami współżycia społecznego lub Regulaminem może skutkować zablokowaniem Użytkownikowi dostępu do Sklepu.
2.6. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się z ryzykiem zagrożeń występujących w świecie cyfrowym, które są poza kontrolą Sprzedawcy, takich jak phishing czy złośliwe oprogramowanie. O zagrożeniach internetowych i sposobach ich zwalczania można dowiedzieć się więcej na stronach rządowych, np. pod adresem https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/loguj-sie-z-glowa-czyli-jak-bezpiecznie-korzystac-z-internetu lub https://cik.uke.gov.pl/edukacjatop/.
2.7. Sprzedawca podejmuje wszelkie rozsądne i proporcjonalne działania i środki techniczne i organizacyjne celem przeciwdziałania zagrożeniom wynikającym z korzystania przez Użytkownika z usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu drogą elektroniczną, w tym dba o bezpieczeństwo danych osobowych Użytkownika oraz poprawne funkcjonowanie Sklepu.
3. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
3.1. Użytkownik zobowiązany jest do podania prawdziwych danych, w tym adresowych.
3.2. Do złożenia zamówienia nie jest wymagane korzystanie z Konta użytkownika.
3.3. Informacje o towarach, produktach cyfrowych i cenach podane w Sklepie nie stanowią oferty, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia złożonego zamówienia w wiadomości e-mail.
3.4. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT i są wyrażone w złotym.
3.5. Dostępne metody płatności, metody dostawy, a także metody wystawienia i doręczenia faktury, prezentowane są na etapie składania zamówienia.
3.6. Użytkownik może w każdej chwili zamówić dostępny towar lub produkt cyfrowy poprzez kliknięcie na przycisk „Dodaj do koszyka”, podanie danych koniecznych do realizacji zamówienia, wybór metody dostawy, wybór metody płatności i dokonanie płatności. W przypadku produktów cyfrowych, dodatkowym warunkiem złożenia zamówienia jest zgoda kupującego na otrzymanie dostępu do produktu cyfrowego niezwłocznie po opłaceniu zamówienia, tj. przed upływem terminu do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, co skutkuje utratą przez kupującego prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, jeśli kupującemu takie prawo przysługiwało.
3.7. Po złożeniu i opłaceniu zamówienia, nie później jednak niż w ciągu trzech dni roboczych, kupujący otrzyma na podany adres e-mail potwierdzenie realizacji zamówienia lub informację o braku możliwości realizacji zamówienia i sposobie zwrotu środków. W przypadku produktów cyfrowych, kupujący otrzyma ponadto potwierdzenie, że pobranie produkty cyfrowego jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na niezwłoczny dostęp do produktu cyfrowego, skutkującej utratą prawa kupującego do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.
3.8. Po potwierdzeniu złożonego zamówienia, Sprzedawca przystępuje do zapakowania towaru i wysłania go do kupującego lub, w przypadku produktów cyfrowych, przesłania na adres e-mail kupującego instrukcji uzyskania dostępu do produktu cyfrowego.
3.9. Czas realizacji zamówienia jest liczony od zaksięgowania płatności lub otrzymania informacji o wpływie płatności z systemu szybkiej płatności.
3.10. Sprzedawca zobowiązany jest do wydania Konsumentowi towaru w terminie do 30 dni po opłaceniu (standardowy czas wysyłki produktów tradycyjnych wynosi do 5 dni), a produktu cyfrowego niezwłocznie po opłaceniu (standardowy czas realizacji wynosi około 1 dzień roboczy).
3.11. W przypadku złożenia przez Klienta jednego zamówienia na co najmniej dwa towary z różnym czasem realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w tym terminie, który przewiduje najdłuższy czas realizacji.
3.12. Produkt cyfrowy może być pobrany przez 14 dni od zakupu za pomocą linka znajdującego się w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienie, a także w zakładce „moje konto” w Sklepie. W razie niepobrania produktu, link utraci ważność, ale przez dwa lata od zakupu Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą i poprosić o wygenerowanie nowego, darmowego linka.
4. ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ bez podania przyczyny
4.1. Konsument jest uprawniony do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od objęcia w posiadanie towarów lub uzyskania dostępu do produktu cyfrowego, bez podania przyczyny, z wyjątkiem umów wskazanych w art. 38 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności:
4.1.1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
4.1.2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4.1.3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
4.1.4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
4.1.5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
4.1.6. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
4.1.7. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym i za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy oraz przekazaniu konsumentowi potwierdzenia powyższego faktu.
4.2. O chęci odstąpienia od umowy należy Sprzedawcę poinformować poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu za pomocą poczty tradycyjnej lub elektronicznej, np. na podstawie formularza dostępnego [tutaj] w przypadku Konsumentów lub [tutaj] w przypadku pozostałych uprawnionych osób. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczające jest nadanie oświadczenia o odstąpieniu do Sprzedawcy przed upływem 14 dni od objęcia towaru w posiadanie lub uzyskania dostępu do produktu cyfrowego.
4.3. Towar należy zwrócić Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie towaru przed upływem wskazanego terminu. W przypadku odstąpienia od umowy dotyczącej produktów cyfrowych, Konsument jest zobowiązany do niekorzystania z objętych umową produktów cyfrowych i udostępniania ich osobom trzecim.
4.4. Konsument ponosi bezpośredni koszt zwrotu rzeczy do Sprzedawcy (ok. 15 PLN), a także odpowiada za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
4.5. Zwrotu otrzymanych płatności i zwrotu zwykłych, najtańszych kosztów dostawy Sprzedawca dokonuje na rzecz Konsumenta niezwłocznie, jednak nie później, niż w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy. Zwrot środków nastąpi przy użyciu tej samej metody, która została wybrana do opłacenia zamówienia.
4.6. Sprzedawca może się wstrzymać ze zwrotem środków do czasu otrzymania z powrotem towaru lub dowodu jego nadania.
4.7. Powyższe postanowienia mają również zastosowanie wobec osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, dla których zawierana umowa, od której odstępują, nie miała charakteru zawodowego.
5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY za wady towaru
5.1. Z zastrzeżeniem pkt 5.5, rękojmia za wady jest wyłączona w przypadku kupujących niebędących Konsumentami.
5.2. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru wolnego od wad (zgodnego z umową) i z zastrzeżeniem powyższego ograniczenia odpowiada z tytułu rękojmi za wady i niezgodności towaru z umową na zasadach szczegółowo określonych w kodeksie cywilnym i ustawie o prawach konsumenta, chyba że z umowy wynika, że jej przedmiotem jest sprzedaż towaru uszkodzonego.
5.3. W razie stwierdzenia braku zgodności towaru z umową istniejącego w chwili jego dostarczenia i ujawnienia tej niezgodności w ciągu dwóch lat od tej chwili, Konsument może żądać naprawy lub wymiany towaru na wolny od wad lub doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, a także może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. W przypadkach, o których mowa w art. 43e ustawy o prawach konsumenta, Konsument może ponadto złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy.
5.4. O wadach niezgodności z umową zakupionego towaru należy zawiadomić Sprzedawcę za pomocą poczty tradycyjnej lub elektronicznej poprzez podanie numeru i daty zamówienia, informacji na temat tego czego wada dotyczy i kiedy została stwierdzona, a także informacji o tym jakiego działania kupujący oczekuje. W tym celu można skorzystać z formularza reklamacji dostępnego [tutaj].
5.5. Powyższe postanowienia dotyczące uprawnień Konsumentów mają również zastosowanie wobec osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, dla których zawierana umowa, od której odstępują, nie miała charakteru zawodowego.
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY za wady PRODUKTÓW CYFROWYCH lub ich niedostarczenie
6.1. Z zastrzeżeniem pkt 6.6, rękojmia za wady jest wyłączona w przypadku kupujących niebędących Konsumentami.
6.2. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia produktu cyfrowego wolnego od wad oraz zgodnego z umową i z zastrzeżeniem powyższego ograniczenia odpowiada z tytułu rękojmi za wady i niezgodności produktu cyfrowego z umową na zasadach szczegółowo określonych w kodeksie cywilnym i ustawie o prawach konsumenta.
6.3. W razie stwierdzenia wad lub braku zgodności produktu cyfrowego z umową istniejącego w chwili jego dostarczenia i ujawnienia tej niezgodności w ciągu dwóch lat od tej chwili, Konsument może żądać usunięcia wad lub doprowadzenia produktu cyfrowego do zgodności z umową. Sprzedawca może odmówić, jeżeli doprowadzenie do zgodności produktu cyfrowego z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. W przypadkach, o których mowa w art. 43n ustawy o prawach konsumenta, Konsument może ponadto złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy. Konsument nie może jednak odstąpić od umowy, jeżeli produkt cyfrowy jest dostarczany w zamian za zapłatę ceny, a jego brak z umową jest nieistotny.
6.4. O niezgodności z umową zakupionego produktu cyfrowego lub jego niedostarczeniu kupującemu należy zawiadomić Sprzedawcę za pomocą poczty tradycyjnej lub elektronicznej poprzez podanie numeru i daty zamówienia, informacji na temat tego czego dotyczy problem i kiedy została stwierdzony, a także informacji o tym jakiego działania kupujący oczekuje. W tym celu można skorzystać z formularza reklamacji dostępnego [tutaj].
6.5. W razie niedostarczenia produktu cyfrowego pomimo zawiadomienia Sprzedawcy o tym fakcie, a także jeśli z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że produkt cyfrowy nie zostanie dostarczony, Konsument może odstąpić od umowy. Analogicznie, Konsument może odstąpić od umowy, jeśli z uzgodnień ze Sprzedawcą lub okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia produktu cyfrowego miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedawca nie dochował tego terminu.
6.6. Powyższe postanowienia dotyczące uprawnień Konsumentów mają również zastosowanie wobec osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, dla których zawierana umowa, od której odstępują, nie miała charakteru zawodowego.
7. ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
7.1. Reklamacje mogą być składane w dowolnej formie, powinny jednak zawierać informacje wymagane do ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy lub jej braku, a także dane reklamującego potrzebne do rozpatrzenia reklamacji.
7.2. Wszelkie reklamacje składane przez Konsumentów będą przez Sprzedawcę rozpatrywane w terminie 14 dni. Pozostałe reklamacje będą przez Sprzedawcę rozpatrywane w terminie 30 dni.
7.3. Konsument ma prawo do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej oraz powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów, o pomoc w rozstrzygnięciu sporu wynikłego z umowy sprzedaży.
7.4. Niezależnie od powyższego, Konsumenci mają prawo do dochodzenia pozasądowego rozwiązania sporu za pośrednictwem platformy ODR Komisji Europejskiej dostępnej pod tym linkiem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8. Własność intelektualna
8.1. Z chwilą umieszczenia przez Użytkownika w Sklepie lub na stronach Sklepu w social mediach (Instagram, YouTube, Tik Tok, Facebook) treści podlegających ochronie na gruncie przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (np. komentarza lub grafiki), Użytkownik udziela Sprzedawcy licencji na korzystanie z tych treści w całości lub w części wraz z prawem wprowadzania zmian, uzupełnienia bądź ich usunięcia, a także do udzielania sublicencji oraz do wykonywania praw zależnych i udzielania dalszych zezwoleń w tym przedmiocie, bez ograniczeń terytorialnych, na czas nieznaczony z 5-letnim okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego. Powyższe zezwolenie obejmuje wszystkie formy korzystania z utworów i wszystkie pola eksploatacji w najszerszym ich rozumieniu, a w szczególności utrwalanie i zwielokrotnianie dowolną techniką, w tym cyfrową; tłumaczenie, przystosowywanie, dokonywanie zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian; wystawienie; wyświetlenie; publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do treści dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym; przy czym pola te dotyczą utworów w całości i w części, a także ich opracowań.
8.2. Treści zawarte w Sklepie, w tym w szczególności opisy produktów oraz grafiki, a także produkty cyfrowe i ich elementy, podlegają ochronie na gruncie przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a korzystanie z nich w zakresie wykraczającym poza zwykły dostęp Użytkownika lub licencję ustawową może grozić odpowiedzialnością cywilną lub karną.
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
9.1. Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Sklepu lub powiązanych usług powinny być niezwłocznie zgłaszane Sprzedawcy w dowolny sposób.
9.2. Bez uszczerbku dla przepisów przewidujących korzystniejsze rozwiązania dla konsumentów, prawem właściwym jest prawo polskie, a sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikających z korzystania ze Sklepu i powiązanych usług jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
9.3. Bez uszczerbku dla praw nabytych, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu z ważnych powodów, w szczególności ze względu na zmianę zakresu, sposobu lub zasad świadczenia usług, zmianę przepisów prawa lub ich sposobu interpretacji, konieczność usunięcia wątpliwości lub niejasności, konieczność przeciwdziałania naruszeniom prawa lub Regulaminu, zobowiązanie wynikające z orzeczenia sądu lub innego uprawnionego organu. Zmiany regulaminu będą komunikowane zarejestrowanym Użytkownikom poprzez e-mail wysłany na adres przypisany do konta Użytkownika.
9.4. Regulamin obowiązuje od dnia 11 lipca 2023 r.